Z Tajwanu

Więcej
9 lata 5 dni temu #3815 przez Bandicota
Z Tajwanu was created by Bandicota
Dzień dobry wszystkim znajomym i (jeszcze) nieznajomym! Dośc długo orbitowałam wokół Sinoforum. Decyzja o pojawieniu się tutaj zbiegęa sie mniej wiecej z powrotem forum z niebytu- obie te rzeczy cieszą mnie bardzo.

Nie jestem sinologiem, ale jeśli mam sie przyporządkowac do jakiejś kategorii, to jestem raczej przyrodnikiem. Mieszkam i studiuję na Tajwanie, z ktora to wyspa jestem zwiazana od kilku lat, emocjonalnie i zawodowo. Zainteresowania mam iście emeryckie- kaligrafia, pieczęcie, historia i teoria tzw. chińskiej medycyny. Jestem miłośnikiem tajwańskiej flory i fauny- wlaczajac rodzaj Homo. Kulturą Tajwanu zajmuję się badziej praktycznie niz teoretycznie. Jestem badaczem zdziczalym i biegajacym samopas. Mam nadzieje, ze na forum niniejszym nabiore troche oglady.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
9 lata 3 dni temu #3819 przez WangBin
Replied by WangBin on topic Z Tajwanu
Oj Szczurzyco droga jakże się niezmiernie cieszę że pojawiłaś się wreszcie na Sinoforum. Trudno o większą specjalistkę spraw Taiwańskich. Mam nadzieję że ubogacisz tą stronkę licznymi swoimi wpisami.

Więcej
9 lata 3 dni temu #3820 przez Bandicota
Replied by Bandicota on topic Z Tajwanu
no dzień dobry Panu 林水 :), tak się sklada że sobie choruję i na razie nie jestem w stanie sie zebrac i zabrac za takie przyjemności, nie mowiąc juz o obowiazkach...
Ale mam pare rzeczy do zakomunikowania, np. to, ze w grudniu br znika z powierzchni ziemi powiat Tajpej, slyszales?

Więcej
9 lata 2 dni temu #3823 przez WangBin
Nie słyszałem. W jakim sensie znika?

Więcej
9 lata 2 dni temu #3827 przez Bandicota
Replied by Bandicota on topic Z Tajwanu
Ano, znika gmina- pojawia sie miasto: 新北市. Oprocz tego polaczone zostaja gminy i miasta: Taizhong(Taichung-台中), Tainan(台南), Gaoxiong (Kaohsiung-高雄). Dzieki temu od nowego roku 60% Tajwanczykow bedzie mieszkancami miast wydzielonych.